Tänkvärda ord

Jag har blivit utmanad av Sockenvägens Söta Det är ett citat och ordspråksstafett!

Utmaningen startade ursprungligen hos Petunia, och hon skriver: 

Reglene er som følger: Jeg sender stafettpinnen videre til noen blogger som jeg oppfordrer til å lage et lite innlegg med et sitat eller ordtak og med et bilde som illustrerer dette ordtaket/sitatet. De som får stafettpinnen og tar oppfordringen, gir stafettpinnen videre til to nye personer. Alle som er med linker tilbake til dette innlegget her hvor jeg lager en oversikt over alle bidragene! Husk å gi meg beskjed når dere har postet et sitat-innlegg!

Ett av mina absolut favorit citat finner ni i min bloggheader,och citatet är:  CARPE DIEM!

(Carpe diem är latin och betyder fånga dagen men bör snarare tolkas ta vara på dagen, njut av dagen eller njut av den flyende dagen.)

För mig betyder det jättemycket, att se möjligheterna varje dag och göra det bästa av den.

Detta budskap finns på olika ställen i mitt hus!

Jag lämnar vidare stafettpinnen till MammaRussin och fröken java

Ha en underbar dag ♥

3 thoughts on “Tänkvärda ord

  1. ”Grip dagen” er to vakre ord! Jeg prøver å leve opp ti dem hver dag, men ofte føler jeg at det er dagen som driper fatt i meg;)
    Men jeg øver meg hver dag!
    Takk for ditt flotte bidrag og for at du sendte stafettpinnen videre:)

  2. Morron min goa medgravida bloggvän 🙂 Hoppas allt är fint med dig, här är det lite kaos, mannen städar, luran och jag är ny duschade och så har vovven hittat på bus *morr* Gnagt på mitt fina bord, han som aldrig gjort något som valp… Men antar han är lite understimulerad nu när det inte blivit några sparkturer pga den stränga kylan :-/ Får aktivera hjärnan istället… Och Carpe Diem är verkligen något jag med gillar, har ett eget väggord i köket med texten var dag är en gåva, liksom en kombo av mitt citat och just fånga dagen 🙂
    Nu ska vi fösöka få något gjort innan vi beger oss till byn för söndagsmiddag! Varma kramar vännen!

Kommentera

